regał do biura

Aranżacja biura wbrew pozorom nie jest takim prostym zadaniem jakby się mogło wydawać. Niezależnie od ogólnych wymiarów pomieszczenia należy je urządzić według podstawowych zasad, tak by było ono jednocześnie funkcjonalne i stylowe. Jednym z obowiązkowych elementów wyposażenia biura jest praktyczny regał biurowy, w którym to przechowywane będą dokumenty, teczki i inne akcesoria. Jak wybrać odpowiedni regał? Czym kierować się przy wyborze?

Jak urządzić nowoczesne biuro?

W nowoczesnym biurze powinno się znaleźć wszystko to co ułatwi Tobie i Twoim pracownikom wykonywanie zawodowych obowiązków. Począwszy od wygodnego biurka z właściwie wyprofilowanym fotelem po regał biurowy, i to właśnie na tym ostatnim elemencie wyposażenia biurowego skupimy naszą dzisiejszą uwagę. 

Regały biurowe to obowiązkowy mebel jaki powinien znaleźć się na wyposażeniu każdego większego bądź mniejszego biura. W tym konkretnym wypadku ważniejsze od wyglądu są jego przeznaczenie oraz funkcjonalność. Pracując w biurze z pewnością wiesz jak duża ilość różnego rodzaju dokumentów zazwyczaj się w nim znajduje, ważne papiery nie powinny być jednak trzymane w kartonowych pudełkach bądź co gorsza luzem na biurku. Właściwa organizacja wpływa na wydajność i jakość pracy, dlatego też, dokumenty należy segregować i przechowywać w specjalnych regałach biurowych. 

Wybór regałów na dokumenty jest ogromny, ich ceny wahają się zazwyczaj w granicach 600-1000 zł, ważne by przy wyborze nowego mebla, uwzględnionych zostało kilka ważnych czynników. 

Regały do biura – na co zwrócić uwagę w trakcie zakupu?

Idealny regał biurowy musi być przede wszystkim ergonomiczny. To właśnie jego przeznaczenie należy wziąć pod uwagę na samym początku, w tej sytuacji wygląd nie jest aż tak bardzo istotny. Wśród popularnych modeli mebli biurowych wyróżnić możemy tradycyjne biurowe regały otwarte bądź regały zamykane. Pierwsza opcja sprawdza się rewelacyjnie w przypadku posiadania dużej ilości teczek i segregatorów, otwarta forma ułatwia dotarcie pracownikom do potrzebnych dokumentów. Ten rodzaj mebli składa się z kilku lub kilkunastu pojemnych półek. Jeżeli jako właściciel biura chcesz mieć pełną kontrolę nad dokumentacją to właściwym wyborem będzie zakup regału biurowego zamykanego na kluczyk. Zdecydowanie tańszym rozwiązaniem jest zakup otwartego regału biurowego.  Kiedy już podejmiesz decyzję co do rodzaju regału biurowego to w następnej kolejności skupić należy się na jego gabarytach. Mebel musi być pojemny i jednocześnie odpowiednio dopasowany do ogólnych wymiarów całego pomieszczenia, tak by dostęp do niego jak i pozostałych mebli znajdujących się w biurze był swobodny i bezproblemowy. Kolejnym ważnym czynnikiem jest materiał wykonania regału biurowego, musisz mieć na uwadze to, że będzie to prawdopodobnie jeden z najbardziej eksploatowanych mebli w całym biurze. Dużą popularnością cieszą się tradycyjne regały wykonane z wysokiej jakości naturalnego drewna oraz płyt MDF o półmatowym lub matowym wykończeniu.